„Suntem o echipă cu obiective comune și lucrăm împreună pentru a le atinge“ - Actualitate | Ecologic

Actualitate

„Suntem o echipă cu obiective comune și lucrăm împreună pentru a le atinge“

07 January 2013 - 01:56 PM Actualitate

Societatea Romprest SA este poate cea mai importantă societate de salubrizare din România. Cu un parc de utilaje de ultimă generație și cu un mare număr de angajați Romprest reprezintă un exemplu pentru ceea ce înseamnă profesionalism și seriozitate în acest domeniu. Pentru cititorii revistei ecologic, directorul departamentului de management, Elena Barabancea, ne-a făcut o scurtă prezentare a societății și a preocupărilor celor care fac parte din echipa Romprest. ecologic

ecologic: Vă rog să faceți o scurtă prezentare a societăţii Romprest. Când a apărut societatea, care au fost acţionarii și cum s-a dezvoltat în timp SC Romprest SA? Eventual şi dacă a avut loc o schimbare de acţionariat.

Elena Barabancea, management department director Romprest SA: Romprest s-a lansat în România în martie 2001 ca o companie de prestări servicii profesionale de curăţenie. Am reuşit în cei 11 ani de la înfiinţare, prin forţe proprii, să investim în personal, dotări şi utilaje, ajungând în acest moment, o companie care funcţionează după reguli internaţionale, respectând standardele europene ale calităţii şi sistemului integrat de management. Ne-am diversificat treptat aria de servicii oferite astfel încât, astăzi asigurăm pen- tru clienţii noştri, din domeniul public şi privat, servicii integrate de „facility management“, servicii de arhitectură peisagistică, DDD şi salubritate. Am fost, încă din 2001, prima companie de profil care a desfăşurat activităţi profesionale de „facility management“ în zona aeroportuară.

romprest21

Elena Barabancea, management department director SC Romprest SA

În evoluţia noastră câteva momente au avut o însemnătate deosebită. Un astfel de moment a fost intrarea pe piaţa internaţională, în 2002, când a fost deschisă filiala din Germania - la Nürenberg şi, ulterior, la München şi Würzburg, unde am asigurat servicii profesionale partenerului german.

Evoluţia constantă a companiei, diversificarea domeniului de activitate, calitatea şi poziţia deţinută în topul companiilor de profil a constituit, în 2007, o oportunitate de investiţii pentru fondul internaţional 3i PLC din Marea Britanie, care a decis să investească în Romprest.

Da, capitalul Romprest este mixt: româno-străin.

ecologic: Cu ce se deosebeşte Romprest de alte societăţi din România care activează în acelaşi domeniu?

Elena Barabancea, management department director Romprest SA: Salubritatea este un domeniu cu foarte multe provocări şi inovaţii, pe care încercăm să le implementăm, în număr cât mai mare. Am încercat, încă de la început, să ne creăm o identitate distinctivă, nu numai prin tipurile de servicii oferite, după cum menţionam şi mai sus, am fost prima companie care a desfăşurat activităţi profesionale de „facility management“, ci şi prin acţiunile de responsabilizare socială corporativă dezvoltate. Suntem preocupaţi de protejarea mediului, de aceea, pe lângă programele de investiţii în utilaje de ultimă tehnologie şi perfecţionarea forţei de muncă, dezvoltăm şi campanii de educare şi informare, dar şi o campanie de pre-colectare selectivă pentru asociaţiile de locatari din Sectorul 1. În aceeaşi direcţie am implementat, în premieră pentru România, sistemul de colectare selectivă pe domeniul public, în 2008.

ecologic: Cum apreciaţi dumneavoastră că se desfăşoară activitatea de salubrizare în România? Care sunt problemele pe care trebuie să le depăşească un operator economic pentru a supravieţui şi a face faţă concurenţei?

Elena Barabancea, management department director Romprest SA: Suntem foarte bine conectaţi la cum îşi desfăşoară activitatea companiile de salubritate din lume şi, în ceea ce ne priveşte, ne desfăşurăm activitatea respectând toate normele legislative în vigoare. Este într-adevăr o piaţă cu o concurenţă foarte mare, dar calitatea serviciilor şi performanţele sunt principalele atuuri care ne recomandă atunci când ne este acceptată oferta de către un nou client. Problemele pe care le întâmpinăm din punct de vedere operaţional sunt legate, pe de o parte, de neactualizarea legislaţiei, iar pe de altă parte, de nivelul de implicare încă redus al populaţiei. Încă mai avem probleme atunci când vorbim despre colectarea selectivă, dar şi de responsabilităţile din timpul iernii, cu grad de implicare al populaţiei în astfel de acţiuni.

ecologic: Cum lucraţi cu instituţiile publice? Mă gândesc la licitaţii, la termene de plată...

Elena Barabancea, management department director Romprest SA: Romprest asigură servicii atât pentru mediul public, unde colaborăm cu 45 de consilii locale, cât şi cu cel privat, unde asigurăm servicii pentru peste 5000 de agenţi economici, la nivel naţional. Cu instituţiile publice avem o colaborare foarte bună, dezvoltată în două direcţii: serviciile oferite prin contractele atribuite şi proiectele de informare şi responsabilizare socială privind protecţia mediului sau colectarea selectivă. Asigurăm servicii în concordanţă cu protocolul încheiat cu fiecare autoritate.

ecologic: Cum este împărţit teritoriul oraşului Bucureşti în materie de salubrizare şi câte societăţi de salubrizare au contracte încheiate în urma unor licitaţii cu autorităţile locale?

Elena Barabancea, management department director Romprest SA: În fiecare sector acţionează o companie de salubritate contractată de către primăria de sector, în urma unei licitaţii. Pentru Sectorul 5 contractul a fost încheiat direct cu Primăria Generală. Status-ul fiecărui contract şi al licitaţiei este disponibil pe suportul de comunicare online al fiecărei primării. În Bucureşti acţionează patru operatori de salubritate: Romprest, Rebu, Rosal şi Supercom.

ecologic: Ce a însemnat pentru Romprest iarna de anul trecut, prin căderile masive de zăpada?

Elena Barabancea, management department director Romprest SA: Ne-am confruntat anul trecut cu cea mai grea iarnă din ultimii ani. A fost o mare provocare pentru toţi operatorii de salubritate. Noi am încercat să ne facem treaba cât mai bine posibil, în condiţiile date. Pentru aceasta am suplimentat numărul utilajelor şi al angajaţilor de pe teren cu 30%, faţă de contractul încheiat. Considerăm că am reuşit să oferim minimul de confort bucureştenilor. Oraşul a fost funcţional pe arterele principale.

Conform evaluării primite de la autoritatea contractantă, nu am înregistrat neconformităţi, cu excepţia celor din perioada viscolului, ca toţi operatorii din Bucureşti.

ecologic: Care sunt obiectivele pe care vi le-ați propus pentru viitorul apropiat?

Elena Barabancea, management department director Romprest SA: Romprest își propune să se mențină în topul companiilor de profil și să activeze permanent ca o entitate dinamică, prosperă și demnă de respect. Rețeta reușitei noastre se bazează pe servicii de calitate și pe satisfacerea nevoilor partenerilor noștri. Obținem încrederea lor prin înțelegerea nevoilor acestora și prin eficientizarea tuturor serviciilor livrate. Recunoaștem talentul și motivăm devotamentul angajaților noștri. Suntem o echipă cu obiective comune și lucrăm împreună pentru a le atinge.

Activitățile noastre se desfășoară în strânsă legătură cu valorile în care credem, respectiv experiență și inovație, orientare către client, respect și parteneriat, performanță și eficiență, profesionalism și, nu în ultimul rând, responsabilitate socială.

romprest3



Alte articole in rubrica Actualitate