Vehiculele produse de Automobile Dacia pot fi reciclate în proporţie de 85% - Afaceri & Finanţări | Ecologic

Afaceri & Finanţări

Vehiculele produse de Automobile Dacia pot fi reciclate în proporţie de 85%

21 December 2014 - 11:32 AM Afaceri & Finanţări

Linie de asamblareConform site-ului oficial Dacia, începând cu anul 2000 și până în prezent, la nivelul întregii platforme de la Mioveni s-au făcut investiții de 22 milioane euro pentru conservarea resurselor naturale, tratamentul apelor uzate, al solului, al aerului și al deșeurilor rezultate în timpul procesului de fabricație. Pentru a vedea care sunt preocupările grupului francez în materie de reciclare am adresat câteva întrebări directorului departamentului Energie, Mediu și Prestații Industriale de la Automobile Dacia, Gheorghe Costache.ecologic

ecologic: Cât de importantă este reciclarea pentru Uzinele Dacia, cel mai important agent economic din România? Luați în considerare încă din faza de proiectare posibilitatea de reciclare a diverselor componente ale autovehiculelor pe care le produceți?

Gheorghe Costache, șef Program, Departament Energie, Mediu și Prestații IndustrialeGheorghe Costache, șef Program, Departament Energie, Mediu și Prestații Industriale: Una dintre provocările majore pentru industrie la nivel mondial este aceea de a reduce substanţial impactul asupra mediului înconjurător. Dacia se preocupă permanent de vehiculele pe care le produce, încă din faza de concepţie şi până în faza de producţie, apoi la finalul ciclului de viaţă. În procesele de fabricaţie a vehiculelor, Dacia respectă toate normele în ceea ce priveşte protecţia mediului înconjurător. Vehiculele Dacia sunt concepute astfel încât, la finalul ciclului lor de viaţă, acestea să poată fi reciclate în proporţie de 85% şi valorificate într-un procent de 95% din masa lor. Încă din anul 2006, Dacia a lansat semnătura Eco², angajându-se astfel să ofere o gamă de vehicule ecologice şi economice. Ecologice, deoarece respectă normele de mediu pe toată perioada de viaţă a maşinii, şi economice, din punct de vedere al consumului de carburant, oferind tehnologii performante, dar şi accesibile tuturor clienţilor.

Un vehicul Dacia poartă semnătura Eco², deoarece întruneşte trei criterii esenţiale: emisiile de CO2 sunt sub 120g/km, este fabricat într-o uzină certificată ISO 14001 şi este valorificabil în proporţie de până la 95% la finalul vieţii acestuia, iar 7% din masa de plastic totală se compune din material plastic reciclat.

ecologic: Există, din punctul de vedere al producătorului de autoturisme Dacia, o industrie de reciclare în România? Cum colaborați cu agenții economici din acest domeniu? Puteți să nominalizați câteva firme de reciclare cu care colaborați?

Gheorghe Costache, șef Program, Departament Energie, Mediu și Prestații Industriale: Există suficiente oportunităţi de reciclare în industria de resort din România, care ar putea fi valorificate în vederea atingerii ţintelor în materie de reciclare impuse de Comisia Europeană şi la care România trebuie să se raporteze în permanenţă pentru a fi în pas cu performanţa şi cu progresul tehnologic. Uzinele Dacia colaborează cu diverse societăţi în domeniu pentru reciclarea deşeurilor rezultate atât din procesul de producţie, cât şi din faza de dezmembrare a vehiculelor scoase din uz. Deşeurile rezultate din activitatea de producţie (carton, hârtie, plastice, lemn) sunt reciclate în totalitate. La oricare dintre situaţiile de mai sus ne-am referi, ne alegem partenerii după criterii de calitate şi competitivitate, în felul acesta putând asigura clienţilor noştri beneficiile unor servicii profesioniste şi performante pe tot parcursul vieţii vehiculului: de la vânzare, întreţinere, reparaţie şi până la predarea lui către un centru autorizat pentru colectarea şi tratarea vehiculelor scoase din uz. În prezent, ne bucurăm de o reţea de aproximativ 100 de parteneri de colectare vehicule scoase din uz, cu acoperire în toată ţara, cu unii dintre ei dezvoltând o relaţie de colaborare de aproape 8 ani de zile.

ecologic: Ce materiale reciclate se folosesc în producția de autoturisme de la Mioveni și în producerea căror componente?

Gheorghe Costache, șef Program, Departament Energie, Mediu și Prestații Industriale: Cele mai utilizate materiale reciclate sunt materialele plastice, polipropilena fiind cel mai des folosită pentru fabricarea de componente auto (ecran pasaj de roată, suport baterie, absorber bară faţă şi spate, carenaj, elemente grup moto-ventilator, diverse elemente de prindere şi fixare etc). Utilizarea polipropilenei reciclate prezintă avantaje importante în ceea ce priveşte reducerea de costuri şi diminuarea utilizării materiilor prime provenite din resurse naturale.

Linie tehnologică

ecologic: Cum apreciați că s-a desfășurat până acum Programul de înnoire a parcului auto, așa numitul Program „Rabla“? Credeți că acest program ar trebui să continue sau că el ar trebui înlocuit cu alte programe?

Gheorghe Costache, șef Program, Departament Energie, Mediu și Prestații Industriale: Programul „Rabla“ este foarte util. În primul rând pentru clienţi, pentru că au posibilitatea de a-şi cumpăra o maşină nouă, sigură, care consumă mai puţin şi care respectă normele de mediu. Apoi, acest program contribuie la «curăţenia» parcului auto de automobile românesc - unul dintre cele mai vechi din Europa, cu efecte benefice asupra tuturor participanţilor în trafic, asupra securităţii rutiere şi mediului înconjurător. Şi, nu în ultimul rând, programul este util pentru industria românească şi pentru locurile de muncă din România. Comerţul cu maşini noi este unul care aduce venituri bugetului şi care asigură locuri de muncă. Deschiderea şi transparenţa autorităţilor competente, care au luat în calcul sugestiile venite din partea industriei şi din partea APIA, au contribuit cu succes la acest program.

ecologic: Pe plan mondial care este tendința în materie de folosire a materialelor provenite din reciclare în producția de mașini noi?

Gheorghe Costache, șef Program, Departament Energie, Mediu și Prestații Industriale: Tendinţa în materie de deşeuri este reutilizarea acestora în procesul de producţie sau de reparaţie, iar dacă vorbim de reutilizarea componentelor auto dezmembrate, există discuţii tot mai aprofundate în privinţa utilizării pieselor de ocazie, adică rezultate din dezmembrare, pentru repararea vehiculelor. Deşeul este şi va deveni din ce în ce mai mult o resursă importantă care, în loc să fie aruncată la groapa de gunoi menajer, cum din păcate se întâmplă încă în România, va fi exploatată şi reutilizată, sigur, în condiţii de protecţie a mediului şi a sănătăţii populaţiei.  



Alte articole in rubrica Afaceri & Finanţări