Încă opt lucrări de infrastructură au fost începute în Capitală - Dezvoltare durabilă | Ecologic
Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor. Cititi politica cookies.

Dezvoltare durabilă

Încă opt lucrări de infrastructură au fost începute în Capitală

31 July 2014 - 01:43 PM Dezvoltare durabilă

PasajÎn cadrul planului general de modernizare a Bucureștiului au fost demarate, odată cu venirea verii, alte opt mari lucrări de infrastructură în Capitală. Cu toate că lucrările sunt de mare anvergură, intenția municipalității este ca până la venirea toamnei mare parte dintre acestea să fie finalizate.

Referitor la aceste şantiere primarul Bucureștiului, Sorin Oprescu a declarat: „La multe lucrări, se dau ordinele de începere sau încep organizările de șantier, chiar în luna iulie. Și asta, pentru că am așteptat ca elevii să intre în vacanță și să înceapă perioada concediilor, iar Bucureștiul să fie mai liber. Însă lucrările trebuie executate. E vorba atât despre lucrări finanțate de la bugetul Primăriei Municipiului București, cât și despre lucrări care vor fi realizate cu fonduri nerambursabile sau cu fonduri europene.

Pentru a aduce acești bani în București s-au făcut eforturi mari, lucrările care se realizează cu finanțare externă au termene și trebuie executate la timp. Sunt conducte şi rețele ale Apa Nova, Distrigaz, Enel, vechi de zeci de ani, care, pentru siguranța noastră, a tuturor, trebuie înlocuite. Sunt lucrări de infrastructură care pot fluidiza traficul în Bucureşti. Sunt construcții de spitale, atât de necesare astăzi. Sunt reabilitări de monumente istorice, esențiale pentru identitatea orașului și pentru istoria României. Îmi cer scuze locuitorilor din zonele unde în vara aceasta se va lucra intens, însă, numai așa, Bucureștiul se poate dezvolta!“

Șantierele Bucureștiului, vara 2014

Pasajul Mihai Bravu

Pe 1 iunie a.c. s-a deschis circulației primul pod al pasajului, pe sensul Big Berceni-Văcărești, spre Mihai Bravu. Până la sfârșitul acestui an și cel de-al doilea pod va fi finalizat, având în vedere că se lucrează pe perioada de vară.

Toți stâlpii de susținere au fost ridicați, au fost montate 16 grinzi (8 grinzi pe deschiderea dinspre Mihai Bravu şi 8 pe deschiderea dinspre Văcăreşti), și este în curs de finalizare cu relocarea rețelelor edilitare.

Se verifică stadiul lucrării

Pasajul subteran Piața Presei Libere

Au fost demarate lucrările de deviere a rețelelor, de lărgiri de stradă și realizarea pereților mulați ai pasajului. Lucrările continuă pe etape, astfel încât să se mențină fluența traficului.

Proiectul urmăreşte păstrarea imaginii de spațiu urban înverzit, în acest sens urmând a se lua măsuri de transplantare precum și de plantare în compensație.

Pasajul este amplasat la intersecția a patru artere cu trafic ridicat: Şos Bucureşti-Ploiești, Şos. Kisselef, Bd. Mărăști, Bd. Poligrafiei. Această intersecție este traversată de volume mari de trafic (aproximativ 12.000 vehicule pe oră) și înregistrează o circulație greoaie, cu numeroase ambuteiaje.

Pasajul va fi realizat doar pe un singur sens (cel de intrare în București, de pe Șos. București-Ploiești), având două ieșiri: una pe B-dul Kiseleff și una pe B-dul Mărăști. Lungimea aproximativă a pasajului este de 700 de metri. Valoarea investiției se ridică la 60,4 milioane lei (fără TVA), iar termenul de finalizare este de 9 luni de la demararea lucrărilor.

Piaţa Presei

Calea Victoriei

Scopul lucrării este transformarea acestei artere în zona de promenadă a Centrului Bucureştiului. La finalul lucrărilor, calea va putea fi străbătută la pas de către pietoni, de la Guvern şi până la Cheiul Dâmboviţei.

Lucrările de modernizare vizează şi amenajarea pistelor pentru biciclişti. Spaţiul necesar acestor lucrări este obţinut prin renunţarea la o bandă şi jumătate din carosabil. Traficul se va desfășura pe două benzi de circulație cu sens unic, creându-se în preajma intersecțiilor o a treia bandă de încadrare pentru virajul la stânga sau la dreapta.

Termenul de finalizare a lucrărilor pe toată artera, inclusiv pistele de biciclete, este prevăzut pentru decembrie 2014, în funcție de condițiile meteorologice. Modernizarea arterei Calea Victoriei urmează să fie gata până la data de 15 septembrie. Costul proiectului este de 8,7 milioane lei.

Reabilitarea sistemului rutier și a liniei de tramvai Liviu Rebreanu - Camil Ressu

Tronsonul 1 între Camil Ressu - Nicolae Grigorescu, câte două benzi pe sens, este finalizat, iar acum este în lucru cel de-al doilea tronson, între Nicolae Grigorescu și 1 Decembrie, câte doua benzi pe sens.

Lucrările presupun  modernizarea liniei de tramvai, aceasta fiind înierbată, înlocuirea rețelei de termoficare și lucrări de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii stradale, reamenajarea intersecțiilor, amenajarea pistelor de bicicliști, refacerea trotuarelor și spaţiilor verzi, amenajarea de noi locuri de parcare,  realizarea de racordări ale bulevardului cu străzile laterale, amenajarea unei parcări cu o capacitate de 200 de locuri, extinderea sistemului de management al traficului și în intersecțiile situate pe acest tronson şi modernizarea sistemului de iluminat public.

Valoarea investiției se ridică la 62,6 milioane de lei (fără TVA).

Reabilitarea sistemului rutier și a liniei de tramvai Șoseaua Iancului - Pantelimon

Pe Şos. Iancului în acest moment se lucrează la refacerea căii de rulare a tramvaielor, a peroanelor și a rețelei de contact. Lucrarea este realizată în proporție de 44%. Partea carosabilă va avea câte două benzi de circulație pe sens. Zona centrală cu o lățime de 7 m va fi destinată transportului public (tramvai şi autobuz), fiind denivelată față de restul carosabilului.

Vor fi amenajate două parcaje supraetajate, amplasate pe partea stângă, în spatele frontului de blocuri, acestea având o capacitate de circa 300 de locuri. Va fi realizat un terminal multimodal în zona intersecției Șos. Pantelimon - Șos. Vergului care va cuprinde o parcare de tip „park and ride“ cu aproximativ 450 de locuri de parcare. Acesta va fi în legătură directă cu viitoarea stație de metrou „Granitul“. Valoarea investiției: 247,8 milioane lei.

Străpungerea B-dul Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu

În acest moment, se lucrează la rampe, la fundațiile pilelor podurilor pasajului și se execută lucrări de drenaje. Această arteră este parte a inelului median al Municipiului Bucureşti și se desfășoară între B-dul Camil Ressu și Splaiul Independenței. Aceasta va asigura descărcarea traficului de pe artera Vitan - Bârzeşti și, odată cu finalizarea A3, va asigura dirijarea traficului către zona de sud a orașului:

- B-dul Nicolae Grigorescu are o lungime de 2,4 km, iar carosabilul va avea 3 benzi pe sens;

- Splai Dudescu are o lungime 1,2 km, carosabil de 2 benzi pe sens, va avea un pasaj rutier peste calea ferată de 75 metri, un pasaj rutier peste Splai Dudescu şi Dâmboviţa de 137 metri şi un pod peste Dâmboviţa la nivel Splai Dudescu de 64 metri.

De asemenea, se va construi un pasaj rutier suprateran cu două benzi pe sens plus zona mediană, unde va fi amplasată linia de tramvai.

În etapa a II-a, în conformitate cu Planul Urbanistic General al Municipiului București, această arteră va fi continuată până în zona intersecției Șos. Olteniței - Șoseaua Vitan Bârzești. Valoarea contractului se ridică la 74,7 milioane lei (fără TVA).

Penetrația Splaiul Independenței - Ciurel - Autostrada București-Pitești

În acest moment se lucrează la pilonii și pilele podului hobanat. În prezent proiectul este finalizat în proporţie de 4%. La această lucrare Consiliul General din vechea legislatură a tăiat fondurile alocate proiectului, autorizația de construire a fost atacată în instanță și, de asemenea, au fost necesare modificări ale proiectului ințial (care fusese elaborat în 2007) întrucât realitatea de pe hârtie nu coincidea cu cea din teren.

Valoarea exproprierilor estimate, conform devizului general, este de 561 milioane de lei, iar valoarea lucrării este de circa 580 milioane de lei.  „Penetrația Splaiul Independenței - Autostrada Bucureşti-Pitești“ este o lucrare de infrastructură absolut necesară, fiindcă este o alternativă la Bulevardul Iuliu Maniu.

Proiectul constă în realizarea infrastructurii unui drum cu trei benzi pe sens, mărginit în anumite zone, de-o parte și de alta, de străzi colectoare a traficului zonal, asigurându-se astfel circulația în regim de prioritate pentru cei care tranzitează zona.

Caracteristici tehnice: lungimea drumului - 6,44 km, suprafaţa drumului -  128.980 mp, lungimea podurilor şi rampelor -  3.560 m.

Lucrarea s-a împărţit astfel: pod peste râul Dâmboviţa amplasat pe rampa de urcare ce pleacă din Splaiul Independenţei, pasaj pe rampa de urcare-coborâre, pasaj peste Şos. Virtuţii, pasaj amplasat pe rampa de coborâre în Splaiul Independenţei, pasaj pe bucla urcare Virtuţii, pasaj pe bucla coborâre Virtuţii.

Ca prim stadiu al acestui obiectiv este realizarea traversării râului Dâmboviţa pe direcţia A1-Splaiul Independenţei, prin intermediul unui pod suspendat. Podul va avea o lungime de 235,2 m şi o lăţime totală de 13,9 m (3 benzi de circulaţie rutieră).

Modernizarea infrastructurii rutiere Piaţa Sudului

Este cel mai mare proiect de infrastructură cu fonduri europene din București, realizat prin Programul Operațional Regional 2007-2013.

În data de 8 mai a.c. a fost semnat contractul de execuție a lucrării. A fost predat amplasamentul constructorului care, în momentul de față, obține avizele necesare pentru devierea circulației în vederea începerii lucrărilor.

Şantier

Durata totală a contractului de finanțare a proiectului este de 26 de luni, iar durata de execuție a lucrărilor este de 18 luni de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor.

Lucrarea presupune:

- Realizarea unui pasaj subteran pe direcţia Calea Văcăreşti - Str. Niţu Vasile, cu o lungime totală de 356 m;
- Realizarea a patru pasaje pietonale în intersecție, pe direcția Str. Nițu Vasile-Calea Văcărești, de o parte și de alta a pasajului rutier și către stațiile de tramvai;
- Realizarea legăturii pietonale prin pasaj subteran între stația de metrou Piața Sudului și peroanele stației de tramvai aflate pe Șos. Olteniței;
- Lucrări de modernizare a carosabilului și a trotuarelor;
- Modernizarea utilităților aferente obiectivului de investiții;
- Refacerea liniei de tramvai;
- Amenajări peisagistice.

Valoare totală a proiectului este de 127 milioane lei, din care asistenţă financiară nerambursabilă - 96, 4 milioane lei.

ecologic



Alte articole in rubrica Dezvoltare durabilă