Primul magazin cu o strategie anti-plastic din România - Dezvoltare durabilă | Ecologic
Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor. Cititi politica cookies.

Dezvoltare durabilă

Primul magazin cu o strategie anti-plastic din România

11 November 2018 - 10:47 AM Dezvoltare durabilă

Din grijă pentru mediuMagazinul Kaufland Barbu Văcărescu este primul din întreaga rețea internațională a grupului şi cel dintâi magazin din România reorganizat după o strategie anti-plastic, eliminând peste 90% din materialele consumabile de plastic de unică folosinţă, care au fost înlocuite cu materiale 100% biodegradabile sau compostabile, prietenoase cu mediul înconjurător.

Magazinul Kaufland, aflat pe strada Barbu Văcărescu la nr. 120-144 din București, este începând cu data de 4 octombrie a.c. primul magazin al unui retailer din România în care se materializează o strategie anti-plastic.

„În premieră pentru România vom intra într-un hipermarket în care tot ceea ce înseamnă produse din plastic de unică folosință sunt eliminate și deja există înlocuitori cu o durată de viață mult mai scurtă decât un alt tip de plastic care se degradează în sute de ani. Statisticile experților tehnici ai Comisiei Europene spun că în Europa anual se produc peste 25 milioane tone de deșeuri din plastic, iar din această cantitate doar 30% este reciclată. În cadrul unui proiect ambițios al Comisiei, cu care și România a fost de acord, obiectivul este să se pornească motoarele unei strategii europene pentru reducerea și eliminarea tuturor materialelor plastice. Acestea vor fi înlocuite cu produse biodegradabile care pot să fie din trestie de zahăr sau porumb. Astfel, inclusiv producătorii din România vor fi interesați de a dezvolta o astfel de industrie și de a crea noi locuri de muncă“, a declarat Grațiela Gavrilescu, ministrul Mediului.

Pentru prima dată, Grill-ul Kaufland este 100% fără plastic, astfel că toate ambalajele (pungi, tacâmuri, caserole, tăvițe, sosiere și altele), precum și consumabilele sunt confecționate din materiale biodegradabile. Materialele biodegradabile au în compoziție trestie de zahăr sau amidon de porumb și se descompun sub acțiunea microorganismelor. Cele compostabile sunt automat biodegradabile, iar resursele din care au fost făcute pot fi descom puse prin compostare. Schimbările sunt implementate în cadrul raioanelor de brutărie, legume-fructe, la vitrinele cu servire asistată etc, unde articolele consumabile (ambalaje, folii etc.) sunt 100% biodegradabile. De asemenea și sacii de gunoi din parcare au fost înlocuiți cu alternative sustenabile.

Din grijă pentru mediu

Costul asumat de Kaufland România pentru ca articolele consumabile folosite în magazin să fie sustenabile (biodegradabile și compostabile) este de patru ori mai mare. Investiția companiei ajunge astfel la aproximativ 300.000 euro pe an.

Mai mult, pentru clienții care vor să adopte un stil de viață prietenos cu mediul, Kaufland a listat în magazin articole de unică folosință din materiale 100% biodegradabile sau compostabile, prietenoase cu mediul înconjurător, ca alternativă la cele din plastic. Printre acestea se numără paie, farfurii, cuțite și furculițe, pahare, boluri.

„Protecția mediului este un aspect extrem de important pentru Kaufland. Peste 47.000 tone de deșeuri au fost reciclate de companie într-un an: plastic, ambalaje, baterii, ulei de gătit și altele, conform datelor publicate în ultimul Raport de Sustenabilitate Kaufland România“, a precizat Valer Hancaș, director Comunicare & Corporate Affairs Kaufland România.

Această inițiativă are trei obiective: evitarea consumului de plastic, îmbunătățirea reciclabilității materialelor și încurajarea adoptării ambalajelor sustenabile.

Pe viitor, Kaufland va reduce consumul de plastic în toate țările cu cel puțin 20% până în anul 2025 și va asigura reciclabilitatea în proporție de 100% a ambalajelor din plastic folosite pentru mărcile proprii.

Ramona Buciu



Alte articole in rubrica Dezvoltare durabilă