Lidl şi Intersemat, parteneri în programul naţional „ComPETiţia pentru un viitor mai bun“ - Eco-life | Ecologic

Eco-life

Lidl şi Intersemat, parteneri în programul naţional „ComPETiţia pentru un viitor mai bun“

02 July 2015 - 11:26 AM Eco-life

„ComPETiţia pentru un viitor mai bun“În data de 4 iunie 2015, Intersemat şi Lidl au demarat campania „ComPETiţia pentru un viitor mai bun“, un proiect cu o scară largă de acoperire naţională care are ca scop educarea şi implicarea românilor în colectarea selectivă a deşeurilor de ambalaj, cu precădere a celor de tip PET. Proiectul este organizat în parteneriat cu Asociaţia Planeta Verde, beneficiind de sprijinul Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor.

Până în anul 2020, statele UE trebuie să atingă o rată de reciclare de 50% privind reciclarea deşeurilor municipale, iar rezultatele Eurostat pentru anul 2013 ne arată că rata de reciclare din România este foarte scăzută, de doar 3%. Astfel, ţara noastră se află pe ultimul loc în UE la reciclarea deşeurilor municipale, iar obiectivele pentru anul 2020 sunt departe de a putea fi îndeplinite. Toate aceste date arată faptul că programele de educare şi implicare a românilor în colectarea selectivă a deşeurilor reprezintă o necesitate.

Obiectivele proiectului „ComPETiţia pentru un viitor mai bun“ şi anume respectarea standardelor ecologice internaţionale şi sprijinirea comunităţii pentru un viitor mai bun, toate acestea stau la baza dezvoltării unui proiect naţional de colectare selectivă a ambalajelor de tip PET.

„Proiectul va avea un parcurs lung, timp de şase luni de zile, iar în acest moment putem afirma că este cel mai mare proiect de educare şi implicare în managementul deşeurilor din ultimii 25 de ani. Avem 186 de puncte de colectare unde vor exista oameni timp de şapte zile pe săptămână, pe o perioadă de şase luni de zile, iar Intersemat va investi în peste 10 milioane de saci galbeni ai reciclării pe care îi va distribui în mod gratuit. Aş dori să precizez că este foarte important ca lumea să înţeleagă cât de importantă este reciclarea şi nu trebuie să inventăm apa caldă, dar în schimb trebuie să fim inovativi aşa cum intenţionăm să fim în cadrul acestui proiect. Ne dorim să folosim acest sistem «door-to-door» cu sacul galben al reciclării pe o scară cât mai largă şi mulţumesc Asociaţiei Planeta Verde şi Lidl că vom reuşi să avem un proiect cu o acoperire la nivel naţional şi anume în 115 localităţi din 41 de judeţe“, a declarat Ionuţ Georgescu, directorul general al Intersemat SA.

„ComPETiţia pentru un viitor mai bun“

Astfel, românii sunt aşteptaţi să vină cu PET-urile la punctele de colectare (căsuţele verzi) aflate în toate parcările magazinelor Lidl din ţară şi să intre în această competiţie. Efortul acestora va fi răsplătit cu premii în valoarea totală de aproximativ 50.000 de euro, printre care premiul cel mare va fi un Audi A3 e-tron. Clienţii sunt aşteptaţi să îşi ia gratuit sacul galben al reciclării, un sac special conceput pentru colectarea ambalajelor de tip PET. În fiecare zi, PET-urile strânse la punctele de colectare Lidl vor fi preluate de către partenerii autorizaţi Intersemat şi vor ajunge mai departe la reciclatori pentru a putea fi transformate în materie primă secundară. Mai multe informaţii despre această campanie pot fi găsite pe site-ul competitialidl.ro.

„Acest proiect este unul îndrăzneţ şi amplu pe care ne-am dorit tare mult să îl derulăm. Grija faţă de mediul înconjurător este una dintre valorile companiei noastre şi dorim să devenim un sprijin pentru comunitate, contribuind activ la dezvoltarea unui sistem de colectare care să ne ajute să creştem rata de reciclare în România“, a precizat Georgiana Tugearu, PR&CSR Manager Lidl România.

Ramona Buciu



Alte articole in rubrica Eco-life