Număr record de școli participante la campania „Baterel și Lumea Non-E“ - Eco-life | Ecologic

Eco-life

Număr record de școli participante la campania „Baterel și Lumea Non-E“

09 February 2017 - 04:44 PM Eco-life

Participanţi la campanieAnul 2017 a debutat cu o premieră pentru campania de educație ecologică „Baterel și Lumea Non-E“: peste 1000 de unități de învățământ s-au înscris în proiect în doar trei luni de la lansarea celei de-a șasea ediții consecutive. Numărul record de școli participante este o validare a popularității de care se bucură acest proiect, atât în rândul elevilor, cât și al profesorilor din toată țara.

„Suntem mândri și onorați de această performanță care ne confirmă faptul că am realizat ceea ce ne-am propus încă de la startul campaniei, în 2011, și până în prezent, reușind să ne respectăm angajamentul de a include conceptul de reciclare și protecție a mediului înconjurător în viața școlară. Primim în continuare foarte multe solicitări de înregistrare în program, iar acest lucru este o dovadă a faptului că eforturile noastre au avut ecou și copiii, însoțiți de dascălii și părinții lor, au înțeles că trebuie să aibă o grijă deosebită pentru natură și pentru resursele pe care ni le oferă“, a declarat Andrei Orban, președintele Asociației Environ, organizatorul campaniei.

Cele peste 1000 de grădinițe, școli și licee participante, atât din mediul urban, cât și din cel rural, beneficiază de un program personalizat de lecții deschise pentru promovarea principiilor colectării selective și reciclării deșeurilor, având de asemenea la dispoziție materiale didactice, broșuri de informare și promovare, dar și recipiente speciale pentru colectarea bateriilor uzate și a electronicelor vechi.

Magazin Baterel

În urmă cu doi ani, Baterel, #EroulReciclarii, a deschis porțile în mediul online, lansând cu mare succes Magazin Baterel (www.magazinbaterel.ro), un concept unic în România. Elevii care colectează baterii sau acumulatorii uzați, precum și deșeuri electrice și electronice, își pot fructifica efortul prin achiziționarea de rechizite, accesorii și jocuri dintr-o gamă diversă, pentru suporterii adevărați existând și o colecție de produse personalizate cu mascota campaniei. Astfel, deșeul predat de elev în campanie devine o monedă de schimb utilizată în magazinul online pentru produsele atât de necesare școlarilor. Initiațivele elevilor și cadrelor didactice cu privire la gestionarea corectă a deșeurilor din unitățile de învățământ sunt permanent încurajate, implicarea activă a acestora în procesul de colectare fiind recompensată cu premii pe tot parcursul campaniei, dar și la final, astfel: școlile care se vor clasa pe primele 3 locuri în topul celor mai mari cantități colectate vor fi premiate cu dotări tehnice, profesorii care se vor remarca printr-o activitate deosebită cu produse electronice, iar elevii cu produse din Magazin Baterel.

Dincolo de componenta de colectare efectivă, campania „Baterel și Lumea Non- E“ și-a propus să angreneze participanții în povestea reciclării într-o manieră pozitivă și inedită. Creativitatea elevilor din clasele mici (grădinițe, învăţământ preşcolar, școala primară), manifestată prin desene, și inventivitatea elevilor de la școala generală și liceu, exprimată în proiecte de colectare selectivă, vor fi recompensate în cadrul unor tabere tematice, cu activități interesante organizate în locuri superbe din țară. O noutate în ediția 2016 - 2017 este lansarea competiției „Baterel Ambasador“: elevii care se dovedesc a fi cei mai activi mesageri ai lui Baterel, promovând mesajele acestuia în rândul colegilor, primesc râvnitul titlu de „Ambasador al lui Baterel“ și vor petrece câteva zile din vacanța de vară într-un celebru parc de distracții european.

Participanţi la campanie

„Ne-am propus ca prin eforturile noastre, ale Asociației Environ, să transformăm fiecare elev într-un tânăr responsabil. Am avut ocazia să ne întâlnim cu elevi în cadrul diverselor evenimente organizate anul trecut: «Copiii colorează viața» de 1 iunie, în parteneriat cu Itsy Bitsy FM, «Noaptea Cercetătorilor», «Urban Fest» organizat de Reprezentanța Comisiei Europene, «Redu Amprenta de Carbon» împreună cu Ambasada Germaniei, dar și altele, și ne-am bucurat să îi vedem atât de interesați de subiecte precum ecologia, reciclarea, încălzirea globală. În acest sens, trebuie să adresăm un mesaj de mulțumire profesorilor care au îmbrățișat proiectul nostru și se dedică formării celor mici, dincolo de programa școlară obligatorie“, au declarat organizatorii.

Povestea lui Baterel este unul dintre principalii factori ai succesului campaniei. Personajul, erou al reciclării, este mai degrabă un prieten pentru copii. Baterel este interfața care duce mesajul mai aproape de cei mici și care face ca partea de gestionare a deșeurilor să fie pe înțelesul tuturor.

Înscrierile în campanie continuă până în luna mai, iar detaliile complete și regulamentul de participare sunt disponibile pe www.magazinbaterel.ro.

Baterel răspunde la solicitări și telefonic la 031.827.0000, dar și online pe pagina de Facebook www.facebook.com/Baterel.

ecologic



Alte articole in rubrica Eco-life