225 milioane lei pentru „Rabla Clasic“ şi „Rabla Plus“ în 2017 - Politici & Economie | Ecologic

Politici & Economie

225 milioane lei pentru „Rabla Clasic“ şi „Rabla Plus“ în 2017

09 June 2017 - 10:24 AM Politici & Economie

Finanţarea programelor "Rabla"Pe 18 mai 2017 s-a dat startul continuării programelor „Rabla Clasic“ și „Rabla Plus“, iar persoanele fizice pot merge la producătorii validați în vederea îndeplinirii formalităților de înscriere pentru a-și achiziționa un autoturism nou, cu emisii scăzute, în locul celui vechi, poluant, sau să își achiziționeze un autoturism pur electric sau electric-hibrid, fără obligativitatea casării unui autoturism.

Programul „Rabla Clasic“ este deja cunoscut de populație, fiind al treisprezecelea an în care românii pot beneficia de o primă de casare pentru achiziția unui autovehicul nou, cu obligativitatea casării unui autovehicul mai vechi de opt ani, iar în cadrul Programului „Rabla Plus“ se poate beneficia de un vehicul de transport cu zero emisii poluante.

În anul 2017, „Rabla Clasic“ are alocat un buget de 180 milioane lei, iar „Rabla Plus“ beneficiază de un buget de 45 milioane lei, cu 30% mai mare decât cel din anul 2016.

„Am promis la preluarea mandatului, atât eu, în calitate de ministru al Mediului, cât și Cornel Brezuică, președintele AFM, că vom scurta toate procedurile pentru Programul „Rabla Clasic“, care este cel mai vechi program guvernamental, și pentru Programul „Rabla Plus“, care este o premieră în topul țărilor europene din punct de vedere al subvenției pe care AFM o dă pentru anul 2017, astfel încât oricine dorește să achiziționeze o mașină 100% electrică poate să beneficieze de 10.000 euro. Mi-aș dori ca în capitala României și în toate orașele mari să vedem pe șosele cât mai multe mașini electrice“, a declarat Grațiela Gavrilescu, ministrul Mediului.

Anul acesta au fost întreprinse demersuri pentru reducerea duratelor necesare formalităților pe care persoanele fizice trebuie să le îndeplinească, la nivelul serviciilor publice comunitare, în vederea radierii autovehiculelor uzate. O altă noutate este reprezentată de procedura simplificată, prin intermediul căreia persoanele juridice care au depus dosarele pot remedia motivele de respingere care țin de forma dosarului în termen de 10 zile lucrătoare de la publicarea acestora pe site-ul Administrației Fondului pentru Mediu (AFM).

Pentru „Rabla Clasic“, cuantumul primei de casare este de 6.500 lei și se acordă pentru autovehiculul nou al cărui sistem de propulsie generează maximum 130 g CO2/km. La prima de casare se poate adăuga un ecobonus de 1.000 lei, care se acordă la achiziționarea unui autovehicul nou echipat cu sistem de propulsie care generează o cantitate de emisii de maximum 98 g CO2/ km în regim de funcționare mixt și/ sau un ecobonus în valoare de 1.700 lei la achiziționarea unui autovehicul nou, echipat cu sistem de propulsie hibrid. Dacă întrunesc ambele condiții, cele două ecobonusuri pot fi cumulate cu prima de casare.

În cadrul Programului „Rabla Plus“ se acordă un ecotichet de 45.000 lei pentru achiziționarea unui autovehicul nou pur electric sau 20.000 lei pentru achiziționarea unui autovehicul nou electric hibrid plug-in cu sursă de alimentare externă, care generează o cantitate de emisii de CO2 mai mică de 50 g/km.

Prima de casare oferită în cadrul „Rabla Clasic“ se poate cumula cu ecotichetul prevăzut de Programul „Rabla Plus“. În cazul în care solicitantul casează o mașină mai veche de opt ani și decide să achiziționeze un autovehicul nou electric, beneficiază atât de prima de casare de 6.500 lei, cât și de ecotichetul de 45.000 lei, iar dacă optează pentru un autovehicul electric hibrid plug-in va primi prima de casare de 6.500 lei și ecotichetul de 20.000 lei.

„Anul acesta Programul «Rabla» a început mai devreme decât în anii trecuți. O altă noutate a acestui program este că în 2017 s-a hotărât ca Programul «Rabla» să fie unul multianual, pe o perioadă de trei ani de zile. Avantajul este că persoanele fizice și dealerii îl pot accesa până la data de 15 decembrie“, a mai precizat Cornel Brezuică, președintele AFM.

Ramona Buciu



Alte articole in rubrica Politici & Economie