GreenPoint Management: peste 115.000 recipiente din PET și aluminiu colectate selectiv - Reciclare & Recuperare | Ecologic
Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor. Cititi politica cookies.

Reciclare & Recuperare

GreenPoint Management: peste 115.000 recipiente din PET și aluminiu colectate selectiv

07 September 2019 - 05:23 PM Reciclare & Recuperare

Bilanţ festivalierÎn calitate de promotor al colectării selective în România, GreenPoint Management, organizație care implementează obligațiile privind răspunderea extinsă a producătorului în domeniul gestionării ambalajelor și deșeurilor de ambalaje la nivel național, a fost prezentă anul acesta la toate marile festivaluri ale verii alături de partenerii săi, continuând astfel demersurile pentru sustenabilitate și generarea unui impact pozitiv asupra mediului pe termen lung.

„Se spune că fiecare vară are povestea ei. Iată că GreenPoint a fost protagonistul a trei povești frumoase spuse în vara lui 2019: Neversea, Electric Castle și Untold. În cei peste doi ani de activitate, GreenPoint Management a crescut frumos, organic. În această perioadă am demonstrat că societatea și mediul înconjurător sunt prioritare pentru noi, canalizându-ne atenția pe proiecte de conștientizare a populației privind colectarea selectivă a deșeurilor, fapt demonstrat de amploarea acțiunilor la care am luat parte alături de partenerii noștri. Am fost prezenți la cele mai mari festivaluri de muzică din România, am inovat modul de colectare selectivă a deșeurilor de ambalaje și am reușit cu adevărat să ridicam ștacheta în domeniu, impunând un standard. Sunt optimistă că vom continua acest parcurs frumos de a genera un impact benefic asupra comunităților, prin schimbare și inovație“, a declarat Adela Lazar, directorul general al organizației GreenPoint Management.

Neversea, alături de Coca-Cola HBC și platforma „După noi“

Briza mării ne-a condus la Neversea, unde am îmbinat distracția cu responsabilitatea de a implementa din nou proiecte de colectare selectivă care s-au finalizat cu rezultate peste așteptări.

Avându-i alături ca parteneri pe Coca-Cola HBC și platforma „După noi“, la fel ca în vara anului 2018, am pornit la drum cu entuziasm și elanul oferit de proiectele reușite din trecut. După o strategie stabilită de comun acord cu organizatorii festivalului, am hotărât să ne aliniem la start cu mai multe tipuri de infrastructură de colectare selectivă inovatoare, cu rol de educare a persoanelor venite la festival.

173-46

„EcoremORCA“ reprezintă un sistem inteligent de colectare selectivă care poate colecta deșeurile pe două fracții, fiind prevăzut cu două echipamente de tip RVM (Reverse Vending Machine) pentru PET și doze de aluminiu. De forma unei veritabile orci, s-a îmbinat perfect în peisajul marin devenind atracția festivalului și reprezentând în același timp un element de noutate în contextul autohton al colectării selective. În cele patru zile de distracție, în EcoremORCĂ au fost colectate peste 3.000 de recipiente de PET și doze de aluminiu, participanții fiind premiați cu numeroase incentive-uri alese atent, pentru a fi în ton cu vibe-ul vibrant al festivalului.

„Literele volumetrice“ de colectare selectivă au reprezentat o altă atracție la Neversea. Construite după un pattern original, din structură metalică, acestea sunt prevăzute cu deschideri speciale pentru depozitarea sticlelor de PET și a dozelor de aluminiu, iar noaptea sunt ușor de recunoscut datorită spoturilor luminoase plasate la nivelul fiecărei litere în parte.

173-47Neversea, alături de Peroni Nastro Azzuro

Împreună cu partenerii de la Peroni Nastro Azzuro, Can Pack Recycling România și Asociația Every Can Counts am fost prezenți la Neversea în puncte-cheie, cu șase aparate de tip RVM pentru doze de aluminiu, cu un design special, colantate în ton cu evenimentul. Aparatele au fost gândite să ofere surprize și premii în funcție de numărul de doze colectate, fiind prevăzute cu 3 butoane speciale cu ajutorul cărora participanții să își poată selecta premiul dorit. Peroni a încurajat publicul să returneze ambalajele de bere, iar după cele patru zile de festival au fost colectate mai mult de 20.000 de doze din aluminiu. Publicul a stat la coadă să demonstreze un simț civic deosebit, dar și deschidere spre fenomenul reciclării. Pentru prima dată în cadrul unui festival de muzică din România, berea la draft a putut fi servită în pahare de hârtie reciclabilă, pentru care participanții au avut la dispoziție și containere special destinate colectării. Acțiunea a generat un impact semnificativ asupra publicului de la Neversea, care a colectat peste 2.000 de recipiente fabricate din hârtie reciclabilă.

Electric Castle, alături de Lidl

În pași de dans, ne-am oprit la festivalul muzical Electric Castle organizat la Castelul Bánffy din comuna Bonțida, fiind alături de Lidl Discount România în demersurile sale pentru o lume mai curată.

Lidl a susținut programul Environment First și în această ediție a festivalului Electric Castle, iar noi ne bucurăm că ne-am alăturat inițiativei. Programul îndeamnă participanții la responsabilitate și recăpătarea echilibrului în vederea unui mediu sănătos, prin acțiuni concrete care militează pentru reducerea risipei alimentare și educarea consumatorului în privința diminuării consumului de plastic.

În cadrul proiectului Royal Bank of Plastic inițiat de Lidl Discount și susținut de GreenPoint, am amplasat două aparate de colectare selectivă a plasticului, iar la fiecare PET colectat separat Lidl a donat un leu pentru renovarea castelului Bánffy. Printr-un afișaj pe ecrane de tip LCD s-a putut contoriza în timp real numărul de PET-uri introduse în aparat, stimulând astfel participanții să se mobilizeze și să colecteze pentru o cauză nobilă, numărul final de recipiente reprezentând un adevărat record pentru astfel de festivaluri.

Untold, alături de Coca-Cola HBC și platforma „După noi“

În cadrul ediției aniversare a 5 ani de UNTOLD, mega-festivalul care a plasat România în topul internațional al festivalurilor de muzică electronică, GreenPoint a sprijinit proiecte inovatoare de colectare selectivă împreună cu cele mai performante companii din țară în abordarea responsabilității sociale.
Pe durata celor patru zile de distracție, prin participarea activă a publicului, în EcoremORCĂ au fost colectate peste 4.000 de recipiente de PET și doze de aluminiu, iar recompensele au venit și de această dată în întâmpinarea celor care au colectat separat ambalajele utilizate.

173-48

Untold, alături de Kaufland România

Partenerii noștri de la Kaufland România au pus în practică una dintre cele mai ingenioase și îndrăznețe idei de colectare selectivă din cadrul festivalului, care a dus la colectarea a peste 3.000 de recipiente de PET și aluminiu în doar două zile de distracție. Prezența la Untold a lui Recyclebot - roboțelul care colectează selectiv plasticul și aluminiul - a marcat un impact major în rândul participanților, care l-au îndrăgit și au fost motivați să colecteze recipientele pentru reciclare. Kauf-land România în parteneriat cu GreenPoint Management a recompensat eforturile publicului de a colecta separat deșeurile de plastic și aluminiu prin acordarea unor premii surpriză, prietenoase cu mediul înconjurător: baterii externe reciclabile de încărcare a telefonului mobil, confecționate din bambus.
Untold, alături de Ursus Breweries, Can Pack

173-49Recycling România și Asociația Every Can Counts

Pentru că deja a devenit tradiție să ne batem propriile recorduri la Untold în acest format de parteneriat, la ediția cu numărul 5 a festivalului am reușit să colectăm cu ajutorul a cinci echipamente de tip RVM peste 62.000 de doze din aluminiu, o cantitate care înseamnă aproximativ 1.000 de kilograme de aluminiu, record absolut pentru cel mai mare festival din România. Această cifră impresionantă denotă că eforturile partenerilor au fost încununate cu succes, scopul fiind acela de a educa din punct de vedere ecologic și de a informa corespunzător participanții la festival despre importanța colectării selective a deșeurilor și diminuarea impactului negativ de mediu, precum și despre rolul fiecăruia dintre noi în atingerea acestui obiectiv.

„Implicarea în proiecte de mediu este un deziderat și una din prioritățile majore ale GreenPoint Management. Fie că este vorba despre marile festivaluri în cadrul cărora suntem prezenți alături de partenerii Coca-Cola HBC, Ursus Breweries, Kaufland România, Lidl Discount România, sau despre alte proiecte la nivel local și național, investind în servicii de infrastructură specifice activității de colectare selectivă creștem cu adevărat impactul pozitiv asupra mediului și educăm publicul implicat în aceste proiecte. Suntem încântați că ne putem erija în factori de schimbare și vom continua să fim trendsetteri în domeniul nostru de activitate“, a declarat Vlad Moise, marketing & project manager GreenPoint Management SA.

Rezultatele proiectelor și feedbackul pozitiv primit atât de la partenerii noștri, cât și de la publicul țintă ne îndeamnă ca și în anii următori să continuăm seria proiectelor și campaniilor reușite la marile festivaluri. De asemenea, suntem în curs de implementare a unor campanii și proiecte noi, cu partenerii din mediul public și privat, care ne vor consolida și mai mult demersurile inițiate privind bunele practici în activitatea de colectare selectivă a deșeurilor de ambalaje.

GreenPoint Management



Alte articole in rubrica Reciclare & Recuperare