Colectare selectivă la evenimentele toamnei - Reciclare & Recuperare | Ecologic
Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor. Cititi politica cookies.

Reciclare & Recuperare

Colectare selectivă la evenimentele toamnei

22 November 2019 - 02:22 PM Reciclare & Recuperare

175-37_rrDupă o vară fierbinte, plină de evenimente în care am fost direct implicați alături de partenerii noștri de la Coca-Cola HBC, Ursus Breweries, Kaufland România și Lidl România, iată că și toamna a adus proiecte noi, festivaluri reușite și oportunități pe care GreenPoint Management le fructifică cu succes, deoarece implicarea și seriozitatea sunt punctele noastre forte.
GreenPoint Management

„După festivalurile și evenimentele din vara lui 2019 în care am demonstrat că mediul înconjurător și colectarea separată a deșeurilor rămân prioritare pentru noi, toamna a venit încărcată cu proiecte noi, frumoase, inovatoare, implementate alături de partenerii noștri tradiționali. Ne-am asumat rolul de a educa din punct de vedere ecologic și de a informa corespunzător participanții la evenimente despre importanța colectării separate a deșeurilor și diminuarea impactului negativ de mediu, precum și despre rolul fiecăruia dintre noi în atingerea acestor deziderate“, a declarat Adela Lazăr, directorul general al organizației Green- Point Management.

175-38

Colectare selectivă la festivalul „Fall în Love“ Mogoșoaia - Coca-Cola HBC

Un nou festival de muzică a luat naștere în București. Este vorba de „Fall în Love“, desfășurat între 31 august și 1 septembrie 2019 pe domeniul Mogoșoaia. Alături de partenerii de la Coca-Cola HBC și platforma „După Noi“ am instalat remorca de colectare separată a deșeurilor reciclabile. EcoremORCA este un sistem inteligent de colectare selectivă care poate colecta deșeurile pe două fracții, fiind prevăzut cu două echipamente de tip RVM pentru PET și doze de aluminiu. În cele două zile de festival, în EcoremORCĂ au fost colectate peste 1.000 de recipiente din PET și doze din aluminiu prin implicarea activă a participanților, iar cei care au colectat separat ambalajele utilizate au fost recompensați. În zonele aglomerate au fost instalate de asemenea 20 de pubele (240 litri) pentru colectarea separată a deșeurilor reciclabile care au fost ulterior trimise către reciclatorul final.

175-39

Oktoberfest Brașov 2019 - Coca-Cola HBC

Alături de partenerii de la Coca-Cola HBC și platforma „După Noi“ am participat la ediția a XI-a a festivalului Oktoberfest, desfășurată între 5 și 15 septembrie a.c. Acum 10 ani, Oktoberfest a început timid la poalele Tâmpei, dar în scurt timp a devenit cel mai mare festival de acest fel din România. Evenimentul a pornit pe un teren de 1.200 metri pătrați și a ajuns să se desfășoare pe o suprafață de 25.000 metri pătrați. A început cu 35.000 de vizitatori și a ajuns la 350.000. Cam așa arată în cifre Oktoberfest Brașov 2009 față de ediția din 2019.

175-40EcoremORCA a fost prezentă și la acest festival, încărcată cu multe surprize și voie bună. Pe durata manifestărilor au fost colectate peste 1.200 recipiente din PET și doze din aluminiu prin implicarea vizitatorilor, care au fost și de această dată recompensați pentru colectarea separată a ambalajelor utilizate. EcoremORCA, sistemul nostru inteligent de colectare selectivă pe două fracții prevăzut cu două echipamente de tip RVM pentru PET și doze din aluminiu, are un design și forme plăcute și a fost din nou una dintre atracțiile festivalului, reprezentând un element de noutate în peisajul autohton al colectării separate. GreenPoint promite să mențină ștacheta sus în domeniul colectării separate a deșeurilor la festivalurile de anvergură prin infrastructură nouă și modernă, adaptată cerințelor organizatorilor.

Oktoberfest Brașov 2019 - Ciucaș România

În aceeași formulă de parteneriat ca în anul precedent, GreenPoint Management, Ciucaș, Can Pack Recycling România și Asociația Every Can Counts au participat la ediția a XI-a a festivalului Oktoberfest. A fost un eveniment cu bere Ciucaș din belșug de care s-au bucurat zeci de mii de turiști veniți din toate colțurile lumii pentru petrecerea de la Brașov desfășurată în perioada 5 - 15 septembrie a.c. Cu ajutorul a două RVM-uri dedicate dozelor din aluminiu și al altor două pentru sticlele din PET am reușit să colectăm peste 2.200 de doze și peste 2.500 sticle PET. Aceste cifre sunt îmbucurătoare și denotă faptul că eforturile partenerilor au fost încununate cu succes, scopul comun fiind acela de a educa din punct de vedere ecologic și de a informa corespunzător participanții la festival despre importanța colectării selective a deșeurilor și diminuarea impactului negativ de mediu, precum și despre rolul fiecăruia dintre noi în atingerea acestor obiective.

175-41

„Azi pentru Mâine“ pe plaje - Asociația CSR Nest și Fundația Coca-Cola

Prima etapă a proiectului „Azi pentru Mâine“, desfășurată vara aceasta pe litoral prin acțiuni de colectare selectivă a deșeurilor, s-a încheiat cu rezultate încurajatoare: peste 7.000 kilograme de deșeuri colectate separat, 130 de voluntari implicați în curățarea plajelor și în multiple activități de informare și 32 de protocoale de colaborare semnate cu operatori din sectorul HoReCa pentru protejarea mediului înconjurător. Proiectul inițiat de Asociația CSR Nest și finanțat de Fundația Coca-Cola va continua toamna aceasta în mai multe școli din București și din cinci județe din sudul țării.

La începutul verii GreenPoint Management, Asociația CSR Nest și Fundația Coca-Cola și-au propus ca în urma turiștilor de pe litoral să rămână mai multe amintiri plăcute decât deșeuri ajunse pe nisip sau în mare. Acesta este motivul pentru care în vara aceasta un număr important de operatori economici și de turiști au devenit mai responsabili față de mediu, participând la colectarea separată a deșeurilor pe aproape 17 kilometri de plajă din Mamaia, Eforie Nord și Sud, Venus și Saturn. În cadrul proiectului desfășurat timp de trei luni mai mult de 50 de operatori economici din zonă au fost consiliați cu privire la măsurile pe care le pot lua pentru protejarea mediului, iar 32 dintre aceștia au semnat protocoale de colaborare și au primit infrastructura pentru colectarea selectivă a deșeurilor din ambalaje.

175-42

În aceeași perioadă, aproape 50.000 de turiști au fost informați despre problema deșeurilor de ambalaje, despre măsurile pe care le pot lua pentru a se bucura de plaje curate și despre soluția colectării separate pentru reciclare pe care fiecare o poate transforma într-un obicei zilnic. Mai mult, mesajul proiectului „Azi pentru Mâine“ a ajuns la peste şapte milioane de persoane prin intermediul unei campanii de promovare la radio.

Etapa a doua a campaniei „Azi pentru Mâine“

A doua etapă a campaniei „Azi pentru Mâine“ este dedicată școlilor și a început în această toamnă în 33 de școli din București și din cinci județe ale țării. Proiectul include 7 școli din București, câte 5 din județele Vâlcea, Dolj, Constanța și Dâmbovița și 6 școli din județul Călărași.

GreenPoint Management, Asociația CSR Nest și Fundația Coca-Cola se vor asigura că peste 25.000 de elevi, părinți și profesori vor afla de la voluntarii proiectului informații despre colectarea separată a deșeurilor și reciclare. Ei vor participa la ateliere și activități interactive pentru a înțelege cu adevărat importanța protejării mediului prin colectare separată și reciclare. În plus, școlile participante vor fi dotate cu echipamente specifice, cum ar fi pubele și containere pentru colectare selectivă.

175-43

Proiectul „Azi pentru Mâine“ se desfășoară cu sprijinul partenerilor locali ONG Mare Nostrum (județul Constanța), Asociația Today’s Future (Dolj, Vâlcea) și GEAC (Municipiul București, județele Dâmbovița și Călărași).

Campaniile continuă şi în 2020

Seria proiectelor și evenimentelor cu impact major în domeniul colectării separate va continua până la sfârșitul anului. Pentru anul 2020 vom pregăti campanii noi, provocatoare, și le vom continua pe cele care au avut succes în anii trecuți alături de partenerii noștri tradiționali. Vom păstra același tonus și aceeași implicare, ridicând noi și noi ștachete pe care să le depășim. Ne vom poziționa în continuare ca trend setteri în domeniu printr-un model nou de business, performant și ino-vator.

„Suntem implicați activ în crearea și implementarea proiectelor de mediu. Ca de fiecare dată, proiectele pe care le desfășurăm reprezintă parte a filozofiei noastre de business și una din prioritățile majore pe termen lung. Reușim cu succes să atragem publicul de partea noastră la fiecare demers, să fim parte a schimbărilor de mentalitate și observăm o proactivitate crescută a cetățenilor când vine vorba de colectarea separată a deșeurilor. Suntem ferm convinși că viitorul sună bine, iar schimbările nu vor întârzia să apară“, a declarat Vlad Moise, marketing & project manager GreenPoint Management. 

175-44

GreenPoint Management SA este o organizație care implementează obligațiile privind răspunderea extinsă a producătorului în domeniul gestionării ambalajelor și deșeurilor de ambalaje. Compania este autorizată de Ministerul Mediului să își desfășoare activitatea la nivel național și investește în protecția mediului, reducerea poluării și creșterea gradului de reciclare sau reutilizare în România.



Alte articole in rubrica Reciclare & Recuperare