O nouă procedură de infringement pentru România - Schimbări climatice | Ecologic

Schimbări climatice

O nouă procedură de infringement pentru România

11 December 2015 - 05:08 PM Schimbări climatice

Un infringement nouComisia Europeană a decis să acţioneze România la Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE), ţara noastră riscând amenzi pentru netranspunerea în legislaţia naţională a reglementărilor europene privind poluarea cu sulf. Acesta este încă un proces deschis de Bruxelles împotriva autorităţilor române care nu fac suficiente eforturi pentru a scădea gradul de poluare din ţară.

În cadrul procedurii de infringement, Comisia a cerut ca România să fie a-mendată cu de 38.042,60 euro pe zi de la data unei eventuale hotărâri de condamnare din partea Curţii până la transpunerea directivei europene.

„Au trecut 17 luni de la expirarea termenului de transpunere, fără ca România să fi încorporat în legislaţia sa naţională normele UE privind conţinutul de sulf al combustibililor marini.

Comisia solicită Curţii de Justiţie a Uniunii Europene să impună o amendă.

Comisia propune o amendă zilnică în valoare de 38.042,60 euro, care ar urma să fie plătită începând cu data hotărârii pronunţate de Curte, până la transpunerea deplină în legislaţia naţională de către România a obligaţiilor care îi revin în temeiul directivelor. Această amendă, propusă de Comisie în temeiul Tratatului de la Lisabona, ţine seama de gravitatea încălcării, de durata acesteia şi de efectul de descurajare care reflectă capacitatea de a plăti a statului membru în cauză. Hotărârea finală privind penalităţile financiare aparţine Curţii care, cu toate acestea, nu poate stabili o sumă mai mare decât cea propusă de Comisie“, a precizat Executivul de la Bruxelles, într-un comunicat de presă.

Ministerul Energiei lucrează încă la un proiect de act normativ care să transpună în legislaţia naţională directivă europeană privind reducerea conţinutului de sulf din combustibilii navelor, însă nici agentul României la Curtea de Justiţie a Uniunii Europene nu îşi explică întârzierile.

Emisii dăunătoare„Directiva privind reducerea conţinutului de sulf din combustibilii marini se află în lucru la ministerul de resort de ceva timp. Eu personal nu reuşesc încă să înţeleg de ce au loc întârzieri atât de mari în transpunerea unor directive aparent destul de simple. Ministerul Afacerilor Externe a făcut demersuri permanet în vederea tranpunerii legislaţiei europene în termen util“, a declarat, pentru HotNews, Răzvan Horaţiu Radu, agentul României la CJUE, subsecretar de stat în Ministerul Afacerilor Externe.

„Până acum am reuşit să scăpăm de condamnări şi cred că vom scăpa şi de această dată, dacă transpunerea actului normativ intern va fi grabită“, a mai spus  el.

Pe de altă parte, Comisia Europeană a decis să renunţe la alte trei proceduri de infringement faţă de România.

„Tot astăzi ne-au fost clasate trei cauze grele în domeniul justiţiei, al fiscalităţii şi al protecţiei mediului. Este păcat însă că aceste eforturi colective de închidere a unor acţiuni sunt umbrite de deschiderea unora noi“, a mai afirmat agentul României la CJUE.

Potrivit Comisiei Europene, legislaţia UE privind sulful are rolul de a reduce efectele poluării atmosferice cu dioxid de sulf şi particule.

Dioxidul de sulf este un poluant pe care îl degajează, în principal, navele. Pe lângă faptul că este dăunător pentru sănătatea umană, acest gaz afectează mediul şi contribuie la producerea ploilor acide, avertizează CE.

În absenţa Directivei privind sulful (Directiva 2012/33/UE), emisiile generate de transportul maritim ar depăşi în curând emisiile combinate provenite din toate sursele terestre, susţine Bruxelles-ul.

 ecologic



Alte articole in rubrica Schimbări climatice