British Airways alimentează Revoluţia ECO - Stiinţă & Tehnologie | Ecologic

Stiinţă & Tehnologie

British Airways alimentează Revoluţia ECO

25 May 2010 - 03:42 PM Stiinţă & Tehnologie

solena-copy_rrLondra, 16 februarie 2010.
British Airways, în parteneriat cu Solena Group, va construi prima fabrică de combustibil cu consum scăzut de carbon, pe care intenţionează să îl utilizeze pentru o parte din flota sa, începând cu 2014.

Noul combustibil va fi derivat din deşeuri de biomasă şi va fi produs într-o staţie modernă care poate converti o gamă largă de deşeuri destinate centrelor de colectare, în combustibil pentru avioane. Fabrica, situată cel mai probabil în estul Londrei, va transforma anual 500.000 de tone de deşeuri în 16 milioane de galoane de combustibil ecologic. Inovativul proces tehnologic va reduce cu până la 95% consecinţele efectului de sera în comparaţie cu combustibilul mineral derivat din kerosen.
Volumul de combustibil fără carbon produs în această fabrică ar fi de ajuns pentru alimentarea tuturor zborurilor British Airways din apropierea aeroportului London City.
Cu alte cuvinte, reducerea emisiilor de carbon echivalează cu eliminarea emisiilor de carbon produse într-un an de 48.000 de maşini.
Proiectul va reduce considerabil efectul de seră prin micşorarea volumului de deşeuri trimise către zonele de colectare, care astfel nu vor mai contribui la producerea agentului responsabil de încălzirea globală, metanul, şi va genera de asemenea 20MW de electricitate pe an din sursele regenerabile.
British Airways a semnat o scrisoare de intenţie pentru a cumpăra tot combustibilul produs de fabrica Solena Group Inc., o companie cu tehnologii avansate în bio-energie şi combustibili bio, cu sediul în Washington DC.
Patru locaţii din estul Londrei sunt luate în considerare pentru construcţia fabricii specializate în combustibili eco. Prin această iniţiativă se vor crea 1.200 de locuri de muncă şi se vor reduce semnificativ taxele locale pentru centrele de colectare a deşeurilor.
Willie Walsh, directorul executiv British Airways, a declarat: „Parteneriatul cu Solena va deschide drumul pentru realizarea obiectivului nostru ambiţios de a reduce emisiile nete de carbon cu 50% până în 2050. Credem cu tărie ca această iniţiativă va conduce la producerea unei alternative ecologice pentru kerosen. Suntem determinaţi să reducem impactul nostru asupra schimbărilor climatice şi suntem mândri să deschidem calea iniţiativelor ecologice în aviaţie“.
Potrivit Dr. Robert Do, preşedintele şi directorul executiv al Solena Group, „Proiectul BioJetFuel Solena - British Airways va transforma eficient biomasa în electricitate şi combustibili regenerabili complet neutri din punct de vedere al emisiilor de carbon. Fabrica va fi o unitate de producţie modernă, distinctă faţă de unităţile standard care transformă deşeurile în energie. Fabrica nu va produce niciun fel de emisii poluante sau reziduuri nedorite“.
Primarul Londrei şi-a propus să economisească milioane de euro prin reducerea taxelor pentru centrele de colectare. Acest proiect ar putea reprezenta o parte a soluţiei. Primarul Londrei, Boris Johnson, a declarat: „Sunt încântat de această linie de producţie pentru combustibil fără carbon din Londra. Primăria a colaborat cu British Airways şi Solena pentru a înainta acest proiect care va putea furniza energie mai puţin poluantă, mai curată, care altfel ar fi fost destinată centrelor de colectare. Lucrăm împreună cu mai multe organizaţii pentru a transforma deşeurile în combustibil pentru a alimenta centrele rezidenţiale, de afaceri şi chiar transportul“.

Combustibilul eco, BioSynGas, va fi produs prin introducerea deşeurilor într-un carburator patentat, la temperaturi înalte. Printr-un proces prestabilit, cunoscut drept Fischer Tropsch, combustibilul este transformat în carburant eco, din care se produc biojet şi bionaphtha. Bionaphtha este folosită ca un component de amestec în petrol şi ca materie primă pentru industria petrochimică.
Fabrica va emite oxigen şi cantităţi minore de nitrogen, argon, abur şi CO2. Fabrica în sine va fi neutră din punct de vedere al emisiilor de CO2. Combustibilul Fischer Tropshc va putea fi folosit pentru producerea a 20MW de electricitate utilizată în export în reţeaua naţională sau poate fi convertită în abur pentru a fi folosită pentru sistemul de încălzire a districtului. Singurele deşeuri solide sunt materialele vitrificate de cenuşă, care pot fi utilizate şi ca alternativă pentru agregaţii folosiţi în construcţii.
Reducerea de CO2 rezultată în urma folosirii energiei eco este de aproximativ 550.000 tone anual. Acestea includ 250.000 tone provenite din ţevile centrelor de colectare, 145.000 tone din reducerile cauzate de folosirea combustibilului bio faţă de cel mineral, 86.000 tone din 20MW de electricitate regenerabilă şi alte 72.000 tone din naphtha.
500.000 tone de biomasă vor fi utilizate anual ca materie primă, care altfel ar fi fost destinate centrelor de colectare. Autorităţile locale plătesc taxe pentru strângerea deşeurilor în centrele de colectare. Această taxă este de 40 lire sterline pe tonă şi va creşte la 72 lire pe tonă din 2013-201414. Dacă luăm în calcul cifra de 500.000, obţinem o economie pentru autorităţile locale de 36 milioane de lire sterline din costurile pentru centrele de colectare.
Solena Group Inc. este lider în soluţii ecologice, regenerabile şi revoluţionare în energie. Cu sediul în Washington DC, Solena colaborează cu parteneri cheie pentru a pune bazele noii generaţii de energie bio cu zero emisii. Centrul soluţiilor Solena îl reprezintă patentul tehnologiei Solena Plasma Gasification (SPG), care poate produce combustibilul sintetic („BioSynGas“) prin transformarea termică a hidrocarbonilor bio. Arcadis UK sunt consultanţii principali ai acestui proiect.
Primarul Londrei a lansat anul trecut proiectul „Foodwaste to Fuel Alliance“ pentru a grăbi procesul de dezvoltare a infrastructurii şi pentru a transforma deşeurile alimentare londoneze în energie eco, dar şi pentru a micşora taxele centrelor de colectare şi emisiile de carbon. În fiecare an, Londra produce aproximativ 3 milioane de tone de deşeuri organice, majoritatea provenind din produse alimentare. Aproape două treimi din aceste deşeuri sunt incinerate sau îngropate în centrele de colectare, acţiuni care duc la schimbări climatice. Proiectul „Foodwaste to Fuel Alliance“ va aduce împreună investitori, producători de alimente, companii din sectorul energiei şi alţi jucători cheie care pot asigura infrastructura necesară Londrei, pentru a putea extrage combustibil din deşeurile alimentare. Acest combustibil va fi o alternativă la cel fosil, provenit din industria extractivă. Primarul doreşte ca Alianţa susţinută de London’s Waste şi Recycling Board să ajute la construcţia a cinci fabrici pentru combustibil bio până în 2010.



Alte articole in rubrica Stiinţă & Tehnologie